Информация по ЗЗЛПСПООИН
ИНФОРМАЦИЯ ЗА РЕДА ЗА ВЪТРЕШНО ПОДАВАНЕ НА СИГНАЛИ ЗА НАРУШЕНИЯ ДРУЖЕСТВО „ХОУМ ТУ Ю БЪЛГАРИЯ“ АД по Закона за зашита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения (ЗЗЛПСПОИН)
Настоящата информация се основава на изискванията, предвидени в Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения и европейското законодателство (2019/1937 – Директива на ЕС относно защитата на лицата, които подават сигнали за нарушения на правото на Съюза).
Законът за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения (ЗЗЛПСПОИН) има за цел да осигури защита на лицата, които подават сигнали или публично оповестяват информация за нарушения на българското законодателство или на актове на Европейския съюз, станала им известна при или по повод изпълнение на трудовите или служебните им задължения, или в друг работен контекст.
Лица, на които се предоставя защита по ЗЗЛПСПОИН
Възможност да подаде сигнал за нарушение чрез създадения в „Хоум Ту Ю България“ АД канал за вътрешно подаване на сигнали има физическо лице (сигнализиращо лице по смисъла на чл.5, ал.2 и ал.3 от ЗЗЛПСПОИН, което може да е:
- лице, което полага труд без трудово правоотношение и/или упражнява свободна професия и/или занаятчийска дейност, в контекста на правоотношенията с „Хоум Ту Ю България“ АД;
- доброволец или стажант в „Хоум Ту Ю България“ АД;
- съдружник, акционер, едноличен собственик на капитала, член на управителен или контролен орган на търговско дружество, член на одитния комитет на предприятие, имащо имало или което е в процес на встъпване в правоотношения с „Хоум Ту Ю България“ АД;
- лице, което работи за физическо или юридическо лице, негови подизпълнители или доставчици, което е в правоотношения с „Хоум Ту Ю България“ АД;
- кандидат за работа, участвал в конкурс или друга форма на подбор за постъпване на работа в „Хоум Ту Ю България“ АД и получил в това качество информация за нарушение;
- работник или служител, когато информацията е получена в рамките на трудово или служебно правоотношение с „Хоум Ту Ю България“ АД, което е прекратено към момента на подаване на сигнала или на публичното оповестяване.
- всяко друго лице, което подава сигнал за нарушение в „Хоум Ту Ю България“ АД, станало му известно в работен контекст.
Как може да подадете сигнал за нарушение.
1. Лично, на отговорното лице в офиса на лицето „Кълект Сървисис груп“ ООД с ЕИК 203210899 на адрес в гр. София, р-н Овча купел, ж.к. Овча Купел, ул. „Народен герой“ № 2, сграда „А“, партер, ат. 1 ;
2. Чрез куриер с пратка до офиса на лицето отговорящо за приемането на сигналите Кълект Сървисис груп“ ООД с ЕИК 203210899 с адрес: гр.София, р-н Овча купел, ж.к. Овча Купел, ул. „Народен герой“ № 2, сграда „А“, партер, ат. 1, върху която под адреса на получателя е изписан текст „Сигнал по ЗЗЛПСПОИН“. Пратката се предава незабавно на служителя отговарящ за разглеждането на сигналите към „Хоум Ту Ю България“ АД;
3. Чрез електронна поща, с адрес: ksg.zzlps@abv.bg;
* Писмените сигнали се подписват от лицата, които ги подават. При подаване по електронен път, формулярът се подписва с квалифициран електронен подпис.
Може да подадете устен сигнал на телефон +359 877410790 включително чрез система за гласови съобщения, или чрез лична среща с отговорното лице, която сте уговорили предварителнто на посочения телефон.
В тези случаи отговорното лице ще попълни данните във формуляра по образец и ще Ви даде възможност да проверите, коригирате и да се съгласите с текста от разговора в писмен вид, както и със съдържанието на формуляра като ги подпишете.
*Към сигнала може да приложите всякакъв вид източници на информация, подкрепящи изложените от Вас твърдения, и/или позоваване на документи, в т. ч. посочване на данни за лица, които биха могли да потвърдят съобщените данни или да предоставят допълнителна информация.
! Следва да попълните всички данни във формуляра.
В случай, че сигналът не отговоря на някое от изискванията, отговорното лице съобщава за отстраняване на допуснатите нередовности в 7 дневен срок от лицето подало сигнала. Ако нередовността не бъде отстранена в този срок, соигналът заедно с приложените документи се връща на лицето, което го е подало.
Служителят отговорен за сигнала предоставя обратна информация за предприетите действия в срок не по-дълъг от 3 месеца след потвърждаване на получаването на сигнала.
Самоличността на сигнализиращото лице и на всяко друго лице, посочено в сигнала, ще бъде надлежно защитена и ще бъдат предприети нужните мерки за ограничение на достъпа до сигнала на неоправомощени лица.
! Не се образува производство по разглеждане на анонимни сигнали, както и по сигнали, които се отнасят до нарушения, извършени преди повече от две години.
Формулярът може да изтеглите ТУК. За повече информация и възникнали въпроси можете да се обърнете към Външния отговорник за подаване на сигнали:
„Кълект Сървисис груп“ ООД с ЕИК 203210899, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. Овча Купел, , ул. „Народен герой“ № 2, сграда „А“, партер, ат. 1, с тел. +359 877410790 и имейл: ksg.zzlps@abv.bg